Als je onze website wel eens met een bezoekje vereerd hebt, is het je ongetwijfeld opgevallen dat deze ontworpen is in cartoonstijl. Dat is niet alleen in lijn met onze bedrijfsnaam, het laat ook een deel van mijn standpunt in zakendoen zien: heb plezier op je werk, maar wees serieus over wat je oplevert.
Tijdens het nakijken van de eerste tekeningen voor de website, kregen we het idee om de beleving van de website te situeren om de persoon die de site bekijkt. Binnen het concept van de tekeningen konden we dag of nacht, het weer en de tijd personaliseren.
“Dat kan niet.” Oh nee?
We probeerden om dit te implementeren, maar dat bleek nog niet zo eenvoudig. Iemand sprak toen de legendarische woorden: “dat kan niet.” Tsja. En toen wilde ik het zeker. Ik besloot ter plekke dat we het gingen doen, hoe dan ook!
In deze tijd van technologische vooruitgang kan ik me eraan storen dat dingen die heel vanzelfsprekend zijn “niet kunnen”. Ik bedoel, over een paar dagen is het 50 jaar geleden dat Neil Armstrong voor het eerst voet op de maan zette. En ik kan geen website hebben die dag of nacht, regen of zonneschijn en tijd weergeeft? Maak dat de kat wijs. Ik voel me precies zo wanneer de betaalautomaat in de parkeergarage mijn ticket teruggeeft en zegt dat ik het er andersom in moet stoppen. Serieus, mag een machine van € 15.000 zo kieskeurig zijn?
En daar zijn we dan. Dag of nacht zat altijd al in mijn website. Recent voegden we daar het weer én een fraaie analoge klok aan toe. Wandel eens door onze website heen en kijk dan eens uit het raam. Als je er toch bent, klik dan ook gelijk op de “Artikelen” pagina en draai je hoofd vervolgens richting je eigen horloge. Zo vanzelfsprekend zou technologie moeten zijn!