Degenen van jullie die mijn website wel eens hebben bekeken, hebben gemerkt dat deze ontworpen is in cartoonstijl. Dat is niet alleen in lijn met mijn bedrijfsnaam, het laat ook een deel van mijn standpunt in zakendoen zien: Heb plezier op je werk, maar wees serieus over wat je oplevert.
Tijdens het nakijken van de eerste tekeningen voor de website, kregen we het idee om de beleving van de site te situeren om de persoon die de site bekijkt. Binnen het concept van de tekeningen konden we dag of nacht, het weer en de tijd personaliseren.
We hebben geprobeerd om dit te implementeren, maar dat bleek nog niet zo makkelijk. Iemand sprak toen de woorden: “Dat kan niet.” En toen wilde ik het. Ik besloot ter plekke dat we het gingen doen, hoe dan ook!
In deze tijd van technologische vooruitgang kan ik me eraan storen dat dingen die heel vanzelfsprekend zijn “niet kunnen”. Ik bedoel, over een paar dagen is het 50 jaar geleden dat Neil Armstrong voor het eerst voet op de maan zette, en ik kan geen website hebben die dag of nacht, regen of zonneschijn en tijd weergeeft? Maak dat de kat wijs. Ik voel me precies zo wanneer de betaalautomaat in de parkeergarage mijn ticket teruggeeft en zegt dat ik het er andersom in moet stoppen. Serieus, mag een machine van € 15.000 zo kieskeurig zijn?
En daar zijn we dan. Dag of nacht zat altijd al in mijn website. Recent hebben we er het weer en een fraaie analoge klok aan toegevoegd. Kijk eens op mijn website en kijk dan eens uit het raam. En kijk eens op de “Artikelen” pagina en kijk dan eens op je eigen horloge. Zo vanzelfsprekend zou technologie moeten zijn!